donderdag, november 22, 2007

Ongelijk.

Nanne ging ook stoppen.
Hield dat met moeite vol, en sjoemelde wat, maar stortte zich vervolgens weer vol overgave in het project dat 'gezonder leven' heet.

Nanne heeft ADHD.
Met het oog op het een en ander is hij gevraagd om aan een onderzoek mee te doen over Concerta, een medicijn waar normale mensen hyper en AHDH'ers rustig van zouden moeten worden.

Nanne mag van het onderzoek niet stoppen.
Het onderzoek meet, naast dingen als concentratie en chaos, ook je stressniveau en je algehel gesteldheid. En als hij nu stopt met roken dan kan dat de onderzoeksresultaten kleuren. Dus moest hij of stoppen met het onderzoek, of met stoppen.

Nanne rookt weer.
Buiten, niet binnen, niet eens op het balkon.
Niet in Tyko, niet naast mij, bij voorkeur helemaal niet bij mij in de buurt.
Hij heeft beloofd over zes weken, als het onderzoek is afgelopen, opnieuw te beginnen met ophouden.

Nanne is lief.
Maar o zo gemeen...
Nu moet ik helemaal in mijn eentje stoppen...

En natuurlijk had ik hem zelfs geadviseerd om weer te gaan roken. Onderzoek is eenmalig, goed voor de mensheid, duurt maar zes weken, dat soort dingen. Stoppen met roken kan over zes weken ook nog wel. Het zou mooi zijn als mijn gevoel dat ook zou begrijpen...

1 opmerking:

Anoniem zei

nog steeds: succes....