zondag, juni 17, 2007

Keuzevrijheid.

"Lieverd, kies jij zelf je kleren uit voor vandaag?"
Ja mam, dat kan ik echt wel.
"Ok, lieverd."
...
"Maar hó even, doe maar niet die.
Die is paars en dat is onze enige nette rok.
En doe ook maar niet die bruine maillot, dat lijkt me niet zo handig."
Máhám! Die is óók net!
"Nee, die is van spijkerstof. Een rok van spijkerstof is geen nette rok."
Maar ik wil díé! Die vind ik mooi.
...
"Nou ja. Ok dan. Dan bel ik wel met je stiefvader om te zorgen dat ze weer hier heen komen volgende week."

Ik had het zelf niet eens door tot Nanne me er op wees.
Eerst tegen je kind zeggen dat ze hun eigen kleren mogen uitzoeken, en dan een woud met restricties opleggen, omdat je stiekem toch wilt dat de mooiste kleren niet naar haar vaders huis verhuizen...

Geen opmerkingen: