maandag, mei 07, 2007

Nieuw.

Wij hebben een nieuwe computer.
Eigenlijk hadden we de computer al een tijdje, maar wegens geldgebrek stond die nolg stof te vangen in de zaak waar we hem kochten. En vervolgens stond hij thuis stof te vangen omdat er geen tijd was om hem te verplaatsen en te installeren.
Maar nu hebben we een nieuwe computer.
Met, erg hip in IT land, twee monitoren, twee dvd branders en vier harde schijven met meer Gb dan we ooit gebruiken kunnen. Duidelijk een vooruitgang met mijn vorige bak dus, die nog ergens in het vorige millinium was aangeschaft en, hoewel steeds aangepast en geupgrade (is dat uberhaupt een woord?), niet meer echt naar tevredenheid functioneerde.

Nanne heeft gisteren de grote installatie uitgevoerd.
Windows, geluidskaarten en meer van dat al.
Aan mij de taak vandaag om het ding eens binnenstebuiten te keren en te kijken wat ik er nog meer op wil hebben en of alles wel werkt.
Alle honderd favorieten opnieuw opzoeken en instellen, mailprogramma's aanpassen, zodat je mail er ook daadwerkelijk gaat binnenkomen, dat soort dingen.
En, niet geheel onbelangrijk, zorgen dat het er allemaal een beetje uitziet.

Nanne boeit dat niet zo, die vindt die blauwe wolkjes en dat groene heuveltje van XP prima, want hij kijkt er toch nooit naar.
Maar ik wil graag gave plaatjes, iets met draken of elfjes, en als het een beetje kan met een bijpassende screensaver erbij. Of dan toch in ieder geval een hele rits plaatjes in een mapje, zodat ik om de andere dag een andere als achtergrond kan kiezen. Een beetje variatie maakt de mens tenslotte.

Ligt er op het -inmiddels veel te kleine, veel plek in je pc heeft zo zijn nadelen voor de bureauruimte- bureautje een blaadje met letters. Krabbeltjes met programmanamen, dingen die Nanne nog moet of nog wil installeren. En ergens onderaan:
"Wil je nog geen screensaver downloaden?
Kus"

Wat? Waarom mag ik geen screensaver?
Ik wil een screensaver!
Ik heb ook verstand van computers en ga heus geen nare pop up programmaatjes met allerlei adware op de pc zetten, echt niet!
(Nu ja, dat moet je relatief bekijken. Je kunt best iets downloaden wat reclame aan zich vast heeft zitten. Je zoekt dat dan op in je program files of je programmalijst en verwijderd het weer. Dat het er dan oorspronkelijk was is dus eigenlijk te verwaarlozen.)

Ik zou natuurlijk Nanne kunnen opbellen om te vragen waar de vraag vandaan komt om iets wel of niet op onze pc te zetten.
Maar ja, dan is de lol van dit logje schrijven er af natuurlijk. :)

1 opmerking:

Anoniem zei

veel plezierr met je nieuwe aanwinst.