woensdag, november 29, 2006

Zo. Ook weer gehad.

Niet dat we niet eerder een meningverschil hadden gehad. Of niet eerder geirriteerd waren, of chagerijnig. Op sommige punten lijken we dusdanig irritant veel op elkaar dat er soms wel vonken moeten komen, omdat je anders je energie nergens kwijtkunt.

Maar dit was toch wel echt een ruzie. Het sinterklaas feest bij Nanne's ouders, slaapgebrek en studeerstress combineerden zich tot korte lontjes.
Met stemverheffing, irritatie, onbegrip. Met het aloude veralgemeniseren (jij bent altijd.. maar jij doet nooit...) wat ik zo hard probeer te vermijden maar waar ik in een chagerijnige bui zelden in slaag. Met niet luisteren, want daar waren we veel te geirriteerd voor. En met een beetje schelden. Nu ja, een heel klein beetje dan.

Drie hele minuten zat ik in de hal aan tafel met mijn thee en hij in de woonkamer op de bank. Toen was ik het zat, niet boos meer, en moest er geknuffeld worden.

Moeten we vaker doen, dat knuffelen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

geweldig,
de mens is een kudde dier, dus als jezelf iets doet, bijvoorbeeld je stelt je iets aardeger op tegenover je partner, dan zal die ander daar in eerste instantie ook in meegaan en krijg jij jouw eigen gedrag terug, en dat is wat je wilt.
Dit geldt zelfs fysiek: als jij met worstelen o.i.d. alkaar zeer vast hebt en je wilt dat de ander minder hard vasthoudt dan moet jij zelf even wat losser knijpen: de ander verslapt dan heeeeel even. dan kun je je losrukken.
zo zo.

Anoniem zei

geweldig,
de mens is een kudde dier, dus als jezelf iets doet, bijvoorbeeld je stelt je iets aardiger op tegenover je partner, dan zal die ander daar in eerste instantie ook in meegaan en krijg jij jouw eigen gedrag terug, en dat is wat je wilt.
Dit geldt zelfs fysiek: als jij met worstelen o.i.d. elkaar zeer vast hebt en je wilt dat de ander minder hard vasthoudt dan moet jij zelf even wat losser knijpen: de ander verslapt dan heeeeel even. dan kun je je losrukken.
zo zo.

vrijdag, 01 december, 2006

Anoniem zei

hi,
die rare server (hij melde dat ie zoek was) swopt blijkbaar!
ik dacht dat ik alles kwijt was vandaar die tweede comment maar dan zonder typefoutjes....
een prettig weekeinde SAMEN
doei