dinsdag, november 21, 2006

Mug. Olifant. Mug.

Mijn log is wat leeg de laatste dagen.
Tuurlijk, er was een rugontsteking en daarna waren er drukke dagen waarin allerlei achterstallig werk ingehaald moesten worden en waardevolle uren met Lyka, maar toch merk ik dat ik het een beetje verwaarloos hier.
Of eigenlijk, overal.
Ik heb dvd's liggen die opgestuurd willen worden naar kennissen van fora die allang betaald hebben voor de verzendkosten en mails en papieren van personen en bedrijven die op antwoord wachten.
En vervolgens kijk ik tv.

Misschien stel ik ook wel te hoge eisen aan mezelf, als ik een dag geen computer heb gezien stelt mijn geest de drempel om de email op te halen gelijk een paar tandjes naar boven bij. Alsof achterlopen een zonde zou zijn. En onmiddelijk daarop lijkt mijn achterstand zo hoog te worden dat het onmogelijk nog ingehaald kan worden en het dus toch eigenlijk niet meer de moeite zou zijn om nog email te kijken in dat halve uurtje voor mijn werk. Rare kronkel, want zoveel mail krijg ik helemaal niet.

Noch is het zo dat u, als ik eenmaal een dag of wat niet gelogd heb, van mij hoogstaande literaire werken zou verwachten. Nog afgezien van het feit dat u feitelijk niets te verwachten heeft, want dit hele internetdagboek is immers mijn leven en mijn keuze.

Dus waar maak ik me nu eigenlijk zo druk om?

Mooi.
Zijn we daar ook weer vanaf.

1 opmerking:

Anoniem zei

dit internetdagboek is zelfreflexie!!!!
en dat kan soms geen kwaad.