vrijdag, oktober 06, 2006

Naamgevingsceremonie.

In het kader van mijn niet aflatende neiging om alles en iedereen namen te geven vond ik dat het tijd werd dat ook vriendje een naam moest hebben. Voor op mijn log dan. Dat 'vriendje' is zo onpersoonlijk, bovendien werd het in het verleden gebruikt voor alle andere vriendjes die de revue hebben gepasseerd. Ik broedde wat en schreef wat blaadjes vol, maar niets leek te passen. Ik lag in bed en dacht nog wat, maar alles wat naar boven kwam waren hele suffe of ingewikkelde namen. Namen met apostrofs en komma's waren prima voor dieren en voertuigen, maar voor mensen...

Uiteindelijk was ik er, na het bekijken van rijtjes en rijtjes en nog meer online rijtjes in evenzoveel talen, dan eindelijk uit.

Nanne.

Het schijnt of Fries te zijn, afgeleid van 'Nan', wat 'dapper' betekend. Of Germaans, en dan van 'Nanthe', maar dat betekend ook dapper.

Nu eens kijken wat vriendje -excuseer; Nanne- er zelf van vindt.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

HIIIIIIIIIII,
wat leuk!!
Mijn dochter heet NINNE.

hebben we zelf verzonnen...mag iegenlijk niet maar ik heb gezegd dat het fries is!!en toen was het goed. een jongen zou ook ninne geheten hebben!!
leuk
ga zo door

wat is dat word verificatie?????

Anoniem zei

Heb ik hier ook nog wat over te zeggen???
Ah damn ik heb al gepost met deze naam, nou vooruit dan maar... :P
Kom Ninne gaan we samen G. en Tylani Nenne, of was dat nou jenne(n). ;-)
Enne we bennen nar henne gegenne....
Of zoiets ;)

tylani zei

@g.:
dat word vereification is omdat ik een hoop commentspam heb, je weet wel, van die nare bedfrijfjes/mensen die dan denken dat je naar ze gaat luisteren of ergens op gaat klikken. en met die word verification heb ik tniet :D

Anoniem zei

Dat noemt men toch spam...
http://tweakers.net/nieuws/44698
Dit ook?

Anoniem zei

ok ok ok ok !

dan maar steeds die rare letters overtypen