vrijdag, september 22, 2006

Totaal nutteloze voorbereiding.

Om nog even bij de schoonouders te blijven; schoonmama was jarig vorige week. En in het kader van het vieren van verjaardagen neemt ze de hele familie en mij, vriendje en Lyka mee uit eten.

Mijn vriendje dacht lief te zijn en mailde mij de mail van zijn moeder met de website van het restaurant. Dat we weten hoe we op het plein in de stad waarin we al ons halve leven rondlopen moeten komen. En om de menukaart te bekijken.

De menukaart bekijken?!
Gefrustreerde eters bekijken geen menukaarten.
Of dan in ieder geval pas als ze zich in het restaurant bevinden.
Dit om te voorkomen dat je als eetgestoorde in een oeverloos geblader en geklik verzand in een poging het meest caloriearme gerecht op te snorren. En dat gaat dan weer ten koste van de concentratie die je nog de hele ochtend op je werk moet opbrengen.

Ik probeerde heel hard niet te kijken. Deed het natuurlijk toch. Maar nam me desalniettemin voor om er dan in ieder geval geen boodschap aan te hebben, er niets mee te doen.
Tot nu toe werkt het nog niet.
Misschien straks, als ik op mijn werk druk bezig ben met het ontwerpen van het een of ander.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tyl,
het is in dit geval natuurlijk totaal onzinnig om te zeggen:
"laat je gaan en eet burgondisch gezellig mee"!!!!!!
wat zijn de "adviezen van de gevestigde orde" ?? of ben je daar te slim voor?? ik denk dat je daar te slim voor bent!
dus: verzin zelf je eigen policy hoe hier mee om te gaan!!!!!!!!!
Leontien van Moorsel hoe gaat/ging zij ermee om (nu is ze zwanger)??

geniet!!

Anoniem zei

nog even een:

Uit het dal
Leontien staat op dit moment ook in de aandacht met het net uitgebrachte boek ‘Uit het dal’. Daarin vertellen een aantal BN’ers hoe ze hun grootste tegenslag in hun leven weer te boven kwamen. In dit boek vertelt Leontien over de problemen rondom de periode dat ze aan anorexia leed. Leontien: "Ik was de hele dag bezig om na te denken hoe ik zo min mogelijk kon eten. Uiteindelijke fietste ik niet meer om het fietsen, maar om nog magerder te worden. Er waren tijden dat ik vijftig keer per dag op de weegschaal stond. Ik leefde op 1000 milligram yoghurt per dag met tien stukjes cornflakes. Tien stuks precies. Die telde ik nauwkeurig af". Een intrigerend verhaal. Momenteel is Leontien volledig hersteld van deze ziekte en gaat het haar in velen opzichten voor de wind.