maandag, juli 17, 2006

U ook goede morgen.

'Stoelen', dacht ik terwijl ik een oranje zon tegemoet snorde. Stoelen en jif.
'Er moet altijd wel iets schoon', was de gedachte achter het help-Ty-de-zomer-door-met-extra-schoonmaakwerk-plan. En vorige week waren het bestuur en de GebouwKommissie samen op stoelen gekomen. Onze stoelen zijn van het degelijke soort, van stevig hout met mooi jaren zeventig rood nep leer. Stevig, omdat ze anders zeer snel vervangen zouden moeten worden en nep leer omdat ze zo beter schoon te maken zouden zijn. Of zouden ijn, als ze ooit schoongemaakt werden. Dus mocht Ty daar wel een middagje aan besteden met een bak water een heel veel jif.

Die jif trouwens, dat is het soort produktnaam dat begrip wordt. Net als prittstift en tipp-ex. Of kent u mensen die om correctievloeistof vragen?

Maar terug naar de stoelen. Het idee was dat ik ze op hun kop zou zetten en me dan flink zou uitleven op de poten en de onderkant. Daar had ik woensdag na het werk dus helemaal geen zin in. Het was verschrikkelijk mooi weer en eigenlijk wenstte ik enkel samen met vriendje in zijn tuin te gaan zitten. Dus stelde ik uit. En kwam Lyka en was er Efteling van het weekend en stelde ik uit. De 'van uitstel komt afstel' die ik van vroeger had meegekregen zou bijna opgaan ware het niet dat ik het geld hard nodig heb. En dus bevind ik mij op maandagochtend om kwart voor vijf naast mijn bed. 'Stoelen', dacht ik op weg door een verlaten stad. 'Jif', denk ik nu in een verlaten vereniging. Iemand zin te koop?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

Anoniem zei

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»