maandag, juni 05, 2006

Mondje dicht.

Vrienden vroegen mij om te helpen verhuizen. Daar ik dol ben op autorijden zie ik totaal geen problemen om mijn Taya daarvoor uit te lenen, mits de benzinekosten vergoed worden want voor niets gaat zelfs de zon in bepaalde gebieden niet op. Vriend M. besloot wat vroeger onderweg te gaan dan afgesproken, daar ik toch al wakker en alert was. 'Dan kunnen we mooi vroeg de boedelbak ophalen'

...

Zo'n boedelbak, dat is een dubbelasser. Eentje met een kooiconstructie en een zeil erop. Met vooral een hoop kilo's. Mijn oude busje Mick had dat prima aangekund, maar mijn Taya is een achttien jaar oud polo'tje van maar zevenhonderd kilo, waar ik maar zevenhonderdvijftig kilo mee mag trekken zonder aanvullend rijbewijs. Niet dat ik nu zo ontzettend maal om dat extra lettertje op mijn rijbewijs voor twee keer rijden van stad A. naar stad B., maar de hoeveelheid kilo's die dat op mijn trekhaak zet...

Ik moet écht leren assertiever te worden.

Geen opmerkingen: