zaterdag, januari 14, 2006

Tranen van geluk.

Vandaag ben ik een beetje ziek. Mijn nieuwe gebit zit niet nog zo als het moet zitten, ik heb ergens wat ontstoken talgkliertjes en was daarboven op wat ziek zwak en misselijk. Niet zoveel om je druk over te maken, maar wel aanwezig.

In het kader van het een en ander wilde Lyka wel boodschappen doen. Nu ja, naar de drogist om pijnstillers te halen, want de boodschappen bestonden verder enkel uit kattengrint en dat is zelfs bij een c1000 heel dichtbij toch echt veel te zwaar. Lyka is nogal gek op boodschappen doen, helemaal alleen het woonerf over is nog een belevenis als je zeven jaar oud bent. En vandaag had ze wat geweldigs liefs bedacht. Als ik wat extra geld had dan wilde ze een cadeautje voor me kopen. Met kerstmis had ze dat ook al gedaan en dat was haar erg goed bevallen blijkbaar.

Na een kwartiertje was ze terug, met de paracetamol in de ene en de andere hand verstopt achter de rug. Ik moest eerst raden. Natuurlijk raadde ik het volkomen verkeerd en haalde ze triomfantelijk een zakje Luikse Wafels achter haar rug vandaan. Dat had ze onthouden van de vakantie in België van de zomer. Ze wilde er ook zelf niets van, ze waren allemaal en helemaal voor mij, samen met een hele grote knuffel.

Ik heb zo'n ontzettend lieve dochter!

(zo naar alleen dat je eetgestoorde hoofd zich vervolgens tien keer in de rondte draait om te bedenken wat je allemaal moet doen om de wafels 'veilig' te kunnen eten in plaats van alleen maar blij te zijn...)

Geen opmerkingen: